Avrupa’da siyasi reklamlar tehdit olabilir: Meta yasaklama seçeneğini değerlendiriyor!

Brüksel’deki politika yapıcılar, Facebook ve Google dahil olmak üzere çevrimiçi teknoloji gruplarını, ne kadara mal oldukları, içerik için kimin ödeme yaptığı ve kaç kişinin görüntülediği dahil olmak üzere siyasi reklamlar hakkında bilgi vermeye zorlayacak kurallar öneriyor.

Financial Times’a göre bu teklifler, siyasi reklam tanımının ne kadar geniş olabileceği ve kurallara uymanın ne kadar zor olabileceği konusunda endişeli olan Meta yöneticileri arasında endişeye neden oldu. Mark Zuckerberg’in CEO’su olduğu Meta, AB yasalarıyla sorun yaşamamak için  siyasi kampanyalara yönelik tüm ücretli reklamları geri çevirmenin daha kolay olup olmayacağı üzerinde değerlendirmeler yapıyor.

İNSANLARIN MANİPÜLE EDİLDİĞİ DÜŞÜNÜLÜYOR

Meta şirketi, 2016 ABD başkanlık seçimlerinden sonra kullanıcıların platformlarında yanlış bilgi ve komplo teorileri yaymasına izin verdiği için eleştirilere maruz kalan ve seçmenlerin içerik tarafından nasıl manipüle edilmiş olabileceğine dair korkuları artıran Twitter da dahil olmak üzere bir dizi sosyal medya şirketi arasında yer alıyor.

Özellikle Facebook, kullanıcı verilerinin o yıl Rus ajanlar tarafından seçimleri manipüle etmek için kullanıldığının tespit edilmesinin ardından yoğun eleştirilere maruz kaldı. Bazı bazı siyasi danışmanlık şirketleri, on milyonlarca Facebook kullanıcısının verilerini, müşterilerinin siyasi reklamları hedeflemelerine yardımcı olmak için rızaları olmadan kullanmıştı.

SİYASİ REKLAMLARI GEÇİCİ OLARAK ASKIYA ALMIŞTI

Meta’nın yöneticileri başlangıçta siyasi reklamların doğruluğunu kontrol etme baskısına direnirken, 2020’deki ABD başkanlık oylaması da dahil olmak üzere önemli seçimler öncesinde web sitesindeki kampanya reklamlarını geçici olarak askıya aldı.

AB’de siyasi reklamların yasaklanması kararının, siyasi reklamların şirket gelirlerinin nispeten küçük bir bölümünü oluşturduğu düşünüldüğünde, önemli bir mali etkisi olmayacaktır.

KÂR ORANINI ARTIRDI

Araştırma grubu Insider Intelligence tarafından toplanan veriler, Meta’nın en büyük pazarlarından biri olan ABD’deki siyasi reklamcılığın 2019-2020 yılları arasında 800 milyon dolar gelir elde ettiğini ve toplam reklam gelirinin %1’inden azını oluşturduğunu söyledi. Meta 2020’de 29 milyar dolar kâr bildirmişti.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir